Abonnementenbladen hebben het moeilijk, maar intussen zie je het papieren tijdschrift in allerlei nieuwe vormen verschijnen. Vijf creatieve manieren (lees: magazines) om met jouw lezer of klant in contact te komen.
1. het jaarverslag
Als iets een saai imago heeft, is het wel het jaarverslag. Waarom eigenlijk? Maak er een magazine van. Vertel in reportages, interviews, tips & trucs, top tienen en fotopagina’s wat je afgelopen jaar gedaan hebt. En die cijfers? Die kunnen ook in een mooie infographic.
2. het doeboek
Collega’s, donateurs of klanten inspireren? Doe ze een doegids cadeau – over burenhulp, groen wonen, doe-het-zelf-ontwikkelingsprojecten, binnenhuisinrichting, mindful leven en ga zo maar door. Met mooie fotoshoots, handleidingen, portretjes van actievelingen etc.
3. de jubileumgids
Bestaat je bedrijf 150 jaar? Vertel je verhaal in de jubileumgids. Een tijdschrift vol oude en nieuwe anekdotes van medewerkers, klanten van toen en nu, topprojecten en missers, en toekomstdromen.
4. de glossy
Meestal bedoelen we met een glossy een eenmalig magazine over een BN’er, maar zo’n uitgave kan ook over een bedrijf, organisatie of vereniging gaan. Maak van je productcatalogus een glossy of geef met een magazine een visitekaartje van je organisatie af.
5. het ’themagazine’
Heeft je hogeschool een onderzoek gedaan naar een bepaald thema, of wil je als instelling aandacht vragen voor een specifiek onderwerp? Werk je kennis uit in een themablad met best practices, opvallende cijfers en analyses, ideeën van inspirators, en stappenplannen.
Zin om een keer te brainstormen over de mogelijkheden met een (eenmalig) magazine? Bel of mail, dan praten we erover door.